فایده و خواص شگفت انگیز میوه انجیر

انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است. برای درمان بسیاری از بیماریها کاربرد دارد، از منظر قرآن و اطبای قدیمی نیز به عنوان بهترین میوه همراه زیتون یاد شده است. انجیر، یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان است به طوریکه براساس افسانه های کهن برخی از محققان حتی معتقدند که میوه ممنوعه ای که توسط حوا کشف شد، انجیر بود و نه یک سیب ولی این تنها چیز عجیب در مورد میوه انجیر نیست چرا که خواص وفواید آن خود چنانچه در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند شگفت انگیز است.

آیا می دانید که انجیر میوه مورد علاقه کلئوپاترا بوده است؟ تعجب میکنید که چه چیزی در مورد آن بسیار ویژه است؟ از کجا شروع کنیم؟

انواع میوه انجیر

پنج گونه مشترک از انجیر وجود دارد، هر نوع، طعم و شیرینی خاصی دارد و انواع این میوه شامل:

1. انجیر سیاه

این انجیر پوستی سیاه و داخل صورتی رنگ است. آنها فوق العاده شیرین هستند. برای خوردن به عنوان یک دسر و یا مخلوط کردن در کیک یا دستور العمل کوکی برای افزایش طعم مناسب هستند.

2. انجیر کادوتا- Kadotas

گوشت بنفش رنگ و پوستی سبز رنگ دارند. آنها در میان تمام گونه های انجیر کمترین شیرینی را دارند.

3. کالیمیرنا – انجیر Calimyrna

در خارج سبز مایل به زرد است و داخل آن، کهربایی است. آنها در مقایسه با انواع دیگری از انجیر بزرگتر هستند و عطر و طعم منحصر به فرد و قوی دارند.

4. انجیر ترکی قهوه ای

انجیر ترکی دارای پوست بنفش و گوشت قرمز است. عطر و طعم آنها ملایم و شیرین تر از انواع دیگر انجیرها است. آنها را در سالاد مصرف می کنند.

5. آدریاتیک – انجیر Adriatic

دارای پوست سبز روشن هستند و در داخل آن صورتی است. آنها نیز به عنوان انجیر سفید نامیده می شوند زیرا بسیار سبک هستند. آنها بسیار شیرین هستند و می توانند به عنوان یک دسر ساده میوه مصرف شود.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com