حقایقی درباره میوه هلو

هلو از میوه‌های متنوع تابستانی و بومی کشورهای چین و جنوب آسیاست. نام علمی آن به لاتین Prunus persica (به‌معنای آلوی ایرانی) و محصولی از درختان برگریز (درختانی که در زمستان برگ‌هایشان می‌ریزد) است و در مناطق معتدل دنیا رشد می‌کند. هلو متعلق به خانواده رزاسه (Rosaceae) است که میوه‌های دیگری همچون آلو دارد.

هلو برخلاف میوه‌های بدون کرک که دارای پوست صافی هستند، کرک‌دار است و پوستی مخملی دارد که خوش‌عطر و آبدار هم هست. این میوه از نوع میوه‌های هسته‌دار است. بخش گوشتی آن، اطراف یک هسته سخت را پوشانده و درون هسته، دانه این میوه قرار دارد. هلو براساس چسبیدن بخش گوشتی به هسته، به انواع مختلف هسته‌چسبیده، نیمه هسته‌جدا و هسته‌جدا، تقسیم می‌شود. در حالت اول، بخش گوشتی کاملا به هسته چسبیده است اما در حالت دوم، این بخش با کمی تلاش، از هسته جدا می‌شود و در حالت سوم، هسته از قسمت گوشتی آن جداست.

ارزش غذایی هلو

بنابر پایگاه اطلاعاتی تغذیه‌ای کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا (USDA)، هلو، منبع وسیعی از مواد مغذی است که برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. هلو، سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C (اسکوربیک اسید) است. همچنین منبع خوبی از ویتامین E (آلفا-توکوفرول)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 و فولات است. هلوها منبعی غنی از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی (زینک) و مس هستند و درعین حال کالری کمی دارند و فاقد کلسترول اند.

خواص هلو برای سلامتی بدن

بنابر بررسی‌ها، مشخص شده که هلو، خواص حیرت‌انگیز بی‌شماری دارد. مصرف هلو فشار خون را در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد و موجب سلامت قلب می‌شود. هلو چه تازه و چه به‌صورت فراوری‌ و کمپوت‌شده، برای بدن مفید است. بنابر تحقیق جی. مکینی، محققی در دانشگاه کالیفرنیا، مشخص شد که هلو سرشار از کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها، دسته‌ای از رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند و برای بدن مفیدند.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com