طراحی انواع جعبه و بسته بندی محصولات غذایی

طراحی انواع جعبه و بسته بندی محصولات غذایی

با استفاده از یک بسته بندی خلاقانه و جذاب آن هم در زمینه غذا می توان به اندازه کافی جلب توجه کرد. بسته بندی های جذاب  جعبه مواد غذایی باعث اشتیاق در مصرف کنندگان می‌شود و به شما این امکان را می دهد که با جعبه و برچسب مناسب، نشان دهید که دقیقاً چه چیزهایی درون جعبه شما قرار دارد.

نقش طراحی بسته بندی در بازاریابی

نقش طراحی بسته بندی در بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده‌ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند.

چگونه یک جعبه مواد غذایی مناسب طراحی و چاپ کنیم؟

یک جعبه بسته بندی هویت برند شماست و باید منجر به فروش محصولات شما شود. یک جعبه خوب باید از همه لحاظ عالی باشد و عملکرد بسیار خوبی در نگهداری مواد غذایی داشته باشد. در ادامه ما به شما نکاتی را خواهیم گفت که بتواند به شما در طراحی و چاپ جعبه مواد غذایی مناسب کمک کند.

شناخت کامل برند

بیشترین اهمیت بسته بندی را می‌توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. اولین نقطه تماس مصرف کننده با محصولات از طریق بسته بندی است، به همین دلیل هنگام طرح بسته غذا باید درک کاملی از برند خود داشته باشید.

سوالات تعیین کننده ای که در ابتدا باید از خود بپرسید این است که؛
چه محصولی را میخواهم ارائه بدهم؟ محصول من با دیگر محصولات مشابه موجود در بازار چه تفاوتی دارد؟
چه قشری از جامعه مخاطبان محصول من هستند؟
فرصت ها و تهدیدهای پیش رو شامل چه مسائلی می شود؟
تفکر و ادبیات و استراتژی برند من چیست؟
با پاسخ به این سوالات از درست بودن مسیر پیش رو و سازگاری‌ هویت نام تجاری خود با طراحی و بسته بندی با شکل، رنگ و اندازه مناسب اطمینان حاصل خواهید کرد.
هرچقدر که از محصولات ، برند و مشتریان خود شناخت بیشتری داشته باشید به موفقیت نزدیک تر خواهید بود.

قالب و عملکرد جعبه مواد غذایی

طراحی مناسب جعبه های مواد غذایی باعث تعادل جذابیت قفسه (طراحی و پیام رسانی) و همچنین جنبه عملکردی ایمنی و محافظت از مواد غذایی در قفسه فروشگاه های مواد غذایی می شود. شما کمتر از چند ثانیه برای جلب توجه مصرف کنندگان در بین سایر کالاهایی که با آنها رقابت می-کنید، فرصت دارید. بسته بندی مواد غذایی همچنین باید پیام مشخصی را در مورد ویژگی ها و فواید محصول به همراه داشته باشد که مشاهده و درک آن آسان باشد. جعبه مواد غذایی شما علاوه بر کیفیت مناسب، باید جهت استفاده راحت مشتریان، طراحی ساده ای داشته باشد و از پیچیدگی خاصی برخوردار نباشد.

در طراحی چه موادی استفاده می‌شود؟

مواد بسته بندی سنتی شامل پلاستیک، آلومینیوم، شیشه و مقوا است. با این حال، در مواد بسته بندی نوآورانه و سازگار با محیط زیست، پیشرفت هایی حاصل شده است.
شاید این سوال را بپرسید که جهت طراحی جعبه مواد غذایی از چه نوع مقوایی استفاده می شود؟
مهمترین مقوایی که در برای جعبه سازی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، مقوای ایندربرد است که جزو مقواهای پاک و بهداشتی محسوب می شود. از مقوای گلاسه و پشت سفید نیز جهت تولید جعبه غذا می توان استفاده کرد.

هزینه های طراحی و چاپ

پس از اتمام مراحل توسعه و تعیین مشخصات جعبه مواد غذایی، باید هزینه و بودجه خودتان را برای طراحی و چاپ جعبه مشخص کنید. در مرحله طراحی و چاپ جعبه، ممکن است فرصت های پس انداز و صرفه جویی وجود داشته باشد. بنابراین، با دقت با طراحان و شرکت های چاپ جعبه مواد غذایی مشورت کنید تا بهترین قیمت ممکن را پیدا کنید. گاهی با صرف کمترین هزینه، می توانید بهترین کار را سفارش دهید.

نکات مهم در طراحی بسته بندی مواد غذایی

کات مهمی که نیاز است در طراحی و چاپ جعبه‌های بسته بندی مواد غذایی مورد توجه قرار گیرند، به شرح زیر است:
• بهداشت و سلامت جعبه جهت حفظ ارزش غذایی محصولات در طول عمر محصول
• مقاومت مناسب جعبه متناسب با سنگینی محصول و میزان بار
• توانایی حفظ مواد غذایی از آلودگی های محیطی مانند نور، دما و گرد و غبار
• مقاومت حرارتی مواد استفاده شده در جعبه بسته بندی مواد غذایی
• جعبه های ضد رطوبت (مختص مواد غذایی که در یخچال نگه داری می شوند)
• عدم واکنش ماده غذایی با مواد بسته بندی

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com