چگونگی کاشت سویا

مزرعه سویا

یک محصول باستانی از مشرق زمین ، دانه های سویا تازه به یک محصول اصلی در جهان غرب تبدیل شده. اگرچه این محصول معمولاً در باغهای خانگی کاشته نمی شود ، اما بسیاری از مردم به کشت سویا در مزارع روی می آورند و از مزایای سلامتی این محصولات بهره مند می شوند. برای آموزش کاشت سویا با ما همراه شوید.

اطلاعاتی در مورد سویا

گیاهان سویا برای بیش از 5000 سال برداشت شده اند، اما 250 سال قبل، غربی ها از مزایای غذایی بسیار زیاد آنها آگاه شده اند. گیاهان سویای وحشی هنوز در چین یافت می شوند. بعد از آن بود که شروع به یافتن جایگاهی در باغهای سراسر آسیا، اروپا و قاره آمریکا کرده اند. Soja max ، نام لاتین از کلمه چینی “sou” گرفته شده است که از کلمه “soi” یا سویا گرفته شده است. با این حال ، گیاهان سویا در مشرق زمین چنان جایگاهی دارند که بیش از 50 نام برای این محصول فوق العاده مهم وجود دارد!.

وجود اطلاعاتی از سویا در چینی قدیمی

درباره گیاهان لوبیای سویا در چینی قدیمی “Materia Medica” حدود 2900-2800 قبل از میلاد چیزهایی نوشته شده است در. با این حال ، تا سال 1712 میلادی ، پس از کشف آن توسط یک کاوشگر آلمانی در ژاپن در طی سالهای 1691 و 1692 ، در هیچ کجا در اروپا ثبت نشده است.

چگونگی کاشت سویا

برای کاشت سویا باید بدانیم که این گیاه کاشت آسانی دارد. تقریباً به آسانی لوبیای بوته ای و به همان روش کاشته می شوند. دانه های سویا در حال رشد می توانند در دمای خاک10 درجه سانتیگراد یا بیشتر اتفاق بیفتند، اما در حالت ایده آل تر در25 درجه سانتیگراد است. هنگام کاشت سویا ، در کاشت عجله نکنید زیرا دمای سرد خاک باعث می شود که بذر دیر رشد کند.

اندازه گیاه سویای بالغ

گیاهان سویا در زمان بلوغ بسیار بزرگ هستند(0.5 متر بلندی) ، بنابراین هنگام کاشت سویا ، توجه داشته باشید که آنها محصولی نیستند که در یک فضای کوچک باغی رشد کنند.

رعایت فاصله‌ها در کاشت سویا

رعایت فاصله نیم تا یک متر برای هر ردیف.

رعایت فاصله پنج تا هفت و نیم متر بین هر گیاه.

رعایت عمق دو و نیم سانتی متر برای کاشت هر بذر.

نکته: دوره‌ی جوانه زنی و بلوغ سویا طولانی است.

بوته سویا

مشکلات کاشت سویا

– بذرهای سویا را هنگامی که مزارع یا باغ بیش از حد مرطوب است نکارید. اینکار نماتد کیست و سندرم مرگ ناگهانی را موجب می‌شود.

– دمای پایین خاک از جوانه زنی گیاه سویا جلوگیری میکند

– دمای پایین خاک باعث ایجاد عوامل بیماری زا مانند پوسیدگی ریشه می شود.

– علاوه بر این ، کاشت زودهنگام دانه سویا همچنین به جمعیت بالای آلودگی سوسک برگ لوبیا کمک کند.

برداشت سویا

گیاهان سویا زمانی برداشت می شوند که غلافها (edamame) هنوز سبز نابالغ باشند ، قبل از هرگونه زرد شدن غلاف. هنگامی که غلاف زرد شد، کیفیت و عطر و طعم سویا به خطر می افتد.گیاه سویا را با دست بچینید، یا کل گیاه را از خاک بیرون بکشید و سپس غلافها را خارج کنید.

برداشت سویا

برای مطالعه موارد بیشتر به وبلاگ ما مراجعه کنید

منبع این مقاله: https://www.gardeningknowhow.com/

برای تهیه سویای الماس دانه به وبسایت ما مراجعه کنید

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com