شش چیز که باید در مورد سویا بدانید

سویا

این روزها افراد بیشتری تمایل به گیاه خواری دارند. اگر می خواهید رژیم خود را متنوع کنید، باید یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین گیاهی در طبیعت را در نظر بگیرید: سویا.

برای کسانی که نمی دانند، یکی از حبوبات است. درست مثل لوبیا ، نخود ،و بادام زمینی. این ماده غذایی در بسیاری از غذاها از جمله شیر سویا و توفو یافت می شود و برای غنی سازی غذاهایی مانند نان و غلات استفاده می شود. نه تنها همه کاره و خوشمزه است، بلکه لیست طولانی از فواید سلامتی را که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند نیز ارائه می دهد.

سویا یک جایگزین سالم

سویا برای کسانی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کنند بسیار مناسب است زیرا از پروتئین غنی و سرشار از فیبر است. همچنین از آن برای تهیه یکی از محبوب ترین جایگزین های گوشت استفاده می شود: توفو که از قرن ها پیش جزء غذاهای اصلی آسیا بوده است. توفو لازم نیست اسفنجی و بی مزه باشد ، همانطور که بسیاری معتقدند. توفوی بسیار سفت دارای بافتی گوشت مانند تر است و می توان آنرا یخ زده و فشار داد تا حتی جویدنی تر شود.

همچنین در جذب طعم عالی است ، بنابراین می توانید با ادویه آنرا مزه دار کرد.

سویا به عنوان جایگزینی برای گوشت قرمز و گزینه های دیگری که چربی اشباع زیادی دارند ، می تواند میزان کلسترول LDL را کمی کاهش دهد و همچنین فشار خون را کاهش دهد. شیر آن همچنین برای محیط زیست بهتر از شیر لبنی است زیرا اثر مخرب محیطی بسیار کمتری دارد.

برای عضله سازی و ریکاوری عالی است

برای کمک به بهبود عضلات می توانید پودر پروتئین سویا را به شیک های قبل و بعد از تمرین خود اضافه کنید. پروتئین آن حاوی تمام اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های ضروری است که به ساخت و ترمیم عضلات کمک می کند ، بنابراین اگر بر روی سلامتی و تناسب اندام خود تمرکز می کنید ، ارزش آن را دارد. در مجموع ، این یک منبع پروتئینی بسیار مناسب و قابل حمل با ماندگاری طولانی است.

سویا سطح استروژن را افزایش نمی دهد

یک افسانه رایج وجود دارد که ایزوفلاونها یا استروژنهای غذایی در این گیاه منجر به افزایش سطح استروژن و احتمال سرطان پستان می شود. معلوم می شود که ممکن است عکس این قضیه درست باشد. مطالعات اپیدمیولوژیک در آسیا نشان داد که افزایش مصرف سویا با کاهش 25 تا 60 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است. همچنین افسانه دیگری مبنی بر تأثیر سویا بر بدن مردانه توسط سویا برطرف شده است. در حقیقت ، حتی ممکن است سویا احتمال سرطان پروستات را کاهش دهد.

از دانه های آن می توان به عنوان جایگزین قهوه استفاده کرد

با کمال تعجب ، دانه های سویا در واقع می توانند بو داده و آسیاب شوند تا به عنوان یک جایگزین بدون کافئین برای قهوه استفاده شوند. عطر و طعم دانه های بو داده آن کاملاً شبیه قهوه است ، اما با تمام مزایای اسیدهای آمینه سویا و پروتئین ها. گرچه یافتن آن در فروشگاه ها ممکن است سخت باشد ، شما فقط می توانید آنها را در خانه کباب کنید!

سویا فواید زیادی برای سلامتی دارد

سویا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند پروتئین ، ویتامین B ، آهن ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، ویتامین K ، امگا 3 و 6 است و این لیست ادامه دارد. سویا همچنین به عنوان افزایش دهنده سطح نیتریک اکساید شناخته شده است که باعث افزایش جریان خون در عضلات و سطح هورمون رشد می شود. به علاوه می تواند حافظه بصری و توانایی یادگیری را بهبود بخشد.

منبع: https://mypr.co.za/

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com