مردان در مورد سویا بخوانند

شیرسویا

وقتی به سویا فکر می کنید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ احتمالاً یکی از شکل های زیادی است که به آن صورت مصرف می شود.

مانند: توفو، شیر سویا، تمپه، ادامام و غیره.

غذاهای حاوی سویا محبوب هستند ، و این بدون دلیل نیست. سویا دارای مزایای سلامتی متعددی برای مردان و زنان است.

این گیاه منبع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالا است. غذاهای سویا به طور کلی چربی اشباع شده کمی دارند. لوبیای آن همچنین حاوی فیبر، کلسیم، آهن، چربی امگا3 و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. علاوه بر این ، طبق متاآنالیز منتشر شده در مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش، تکمیل تمرینات ورزشی مقاومتی با پروتئین سویا می تواند منجر به افزایش توده و قدرت عضلانی به همان اندازه مکمل پروتئین حیوانی شود.

تحقیقات گسترده ای برای حمایت از بسیاری از مزایای سویا برای سلامتی در حال انجام است. با این حال، برخی از مردان هنوز در مصرف آن احتیاط می کنند. این اتفاق ممکن است بر اساس دو باور غلط باشد که می خواهم به آنها بپردازم.

سویا میزان استروژن یا تستوسترون را در مردان افزایش یا کاهش نمی دهد

باورهای غلط در مورد این گیاه از این واقعیت ناشی می شود که سویا منبع غنی منحصر به فردی از ایزوفلاون ها است که به طور طبیعی مواد شیمیایی گیاهی هستند و به عنوان فیتواستروژن طبقه بندی می شوند. فیتواستروژن ها اجزای گیاهی هستند که در چندین نوع مختلف غذا یافت می شوند اما مقادیر موجود در سویا بسیار بیشتر از سایر مواد غذایی است. با این حال ، علی رغم اینکه به عنوان استروژن های گیاهی طبقه بندی می شوند ، ایزوفلاون های سویا در هر دو سطح مولکولی و بالینی با هورمون انسانی استروژن متفاوت هستند.

منشأ نگرانی در مورد اختلال در هورمون با دو مورد گزارش شده است که هر یک از آنها مردانی را توصیف می کند که اختلالات هورمونی را تجربه می کنند و گفته می شود در اثر مصرف غذاهای سویا رخ داده اند. اما – و توجه به این مهم است – هر یک از مردان توصیف شده در این گزارش ها مقادیر بسیار زیادی غذای سویا مصرف کردند ، حدود نه برابر مقدار ایزوفلاونهایی که معمولاً مردان مسن در ژاپن مصرف می کنند ، کشوری که این گیاه یکی از اجزای سنتی آن است.

محصولات سویا

مصرف بیش از حد هر غذایی خطرناک است

مصرف بیش از حد هر ماده غذایی ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر این ، مصرف سویا این دو مرد در زمینه رژیم های غذایی کمبود مواد مغذی اتفاق افتاده است زیرا بیشتر کالری آنها از یک ماده غذایی گرفته شده است.

بر خلاف این دو گزارش مورد ، داده های بالینی گسترده نشان می دهد که نه این دانه و نه ایزوفلاون بر میزان تستوسترون و استروژن در مردان تأثیر نمی گذارد.حتی اگر مصرف بسیار زیادتر از مصرف معمول ژاپنی باشد.

هر وعده غذایی از این گیاه که حداقل پردازش شده است (1 فنجان شیر شیر یا ½ توفو یا ادامام) حدود 25 میلی گرم ایزوفلاون یا 3.5 میلی گرم ایزوفلاون در هر گرم پروتئین را تأمین می کند. به طور کلی ، محصولات سویا تصفیه شده مانند پروتئین سویا جدا شده غلظت ایزوفلاون بسیار کمتری دارند.

سویا خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش نمی دهد

این سوال همچنین در سردرگمی ایزوفلاون / استروژن ریشه دارد. با این حال ، ممکن است کاملاً برعکس باشد: تحقیقات نشان می دهد سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد. این اطلاعات مهم است زیرا سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان در سراسر جهان است.

در بررسی اخیر 30 مطالعه مشاهده ای ، مصرف زیاد سویا با خطر قابل توجهی پایین تر از ابتلا به این بیماری ارتباط داشت. علاقه به نقشی که ممکن است سویا در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات داشته باشد ، به سه دهه قبل برمی گردد. تا حدی ، تمرکز اولیه بر سرطان پروستات را می توان ناشی از پایین آمدن میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات در کشورهای آسیایی و مصرف کننده سویا دانست.

به عنوان مثال ، از هر 100000 مرد در ژاپن ، کره و چین ، میزان بروز سرطان پروستات به ترتیب 26.6 ، 22.4 و 12.0 است. در مقابل ، در ایالات متحده ، میزان سرطان پروستات برای سفیدپوستان و غیر سفیدپوستان به ترتیب 178.8 و 112.3 است.

این گیاه را بخشی از رژیم غذایی سالم خود قرار دهید

غذاهای این گیاه می توانند با تأمین پروتئین با کیفیت بالا و چربی سالم نقش مهمی در رژیم غذایی مردان داشته باشند. پروتئین سویا همچنین از سطح نرمال کلسترول خون پشتیبانی می کند و انتخاب خوبی از پروتئین گیاهی با کیفیت بالا برای کسانی است که مایل به افزایش توده عضلانی هستند.

این تحقیق به طور کلی نشان می دهد که غذاهای سویا می توانند با خیال راحت در رژیم های غذایی افراد سالم بجز افرادی که به پروتئین سویا حساسیت دارند ، ترکیب شوند ، که نسبتاً غیر معمول است. نکته اصلی این است که این گیاه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی خود قرار دهید.

برای خرید سویای با کیفیت به فروشگاه ما مراجعه کنید

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com