7 راه طبیعی برای کنترل اضطراب(2)

اضطراب

بسیاری از مردم در مراحل مختلفی از زندگی خود اضطراب را تجربه کرده‌اند. در واقع اضطراب واکنش بسیار عادی نسبت به رویدادهای استرس‌زای زندگی مانند تغییر محل زندگی، تغییر شغل یا مشکلات مالی است. با این وجود، اگر علایم استرس و اضطراب طولانی‌تر از رویدادهایی باشند که باعث ایجاد آن شده‌اند و در زندگی شخص نیز ایجاد اختلال کنند. باید به آن توجه کرد.

در ادامه‌ی مقاله روشهای طبیعی برای کنترل اضطراب به چهار مورد دیگر اشاره خواهیم کرد. برای مطالعه‌ی این چهار مورد با ما همراه باشید.

مدیتیشن یا مراقبه

مدیتیشن مغز شما را تغییر می دهد. این به معنای واقعی کلمه اندازه و فعالیت قسمتهای مختلف مغز شما را تغییر می دهد. قطعات مسئول فعال شدن فشار روانی (آمیگدالا) را آرام می کند و قسمتهایی را که باعث کنترل و آگاهی از خود (قشر قبل از پیشانی) می شوند ، تقویت می کند.

بدیهی است که هزاران تحقیق در مورد مراقبه و سلامت روانی انجام شده است و نیازی به بازبینی همه آنها نیست. با این حال ، یک مطالعه از این دست نتیجه گیری کرده است: “با توجه به اثرات نوروبیولوژیکی انتقال دهنده های عصبی ، امواج مغزی ، ورزش ذهنی و شواهد تجربی حاصل از آزمایش های روانشناختی ، بدیهی است که مدیتیشن یک درمان موثر برای اضطراب است و به هیچ وجه اثرات مضر جانبی ندارد.”

فکر این که بنشینید و در کنار هم باشید با افکار / احساسات اضطراب آور سرگرم کننده به نظر نمی رسد ، اما می تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای دستیابی به کنترل بیشتر بر اضطراب شما در کوتاه مدت با آرام کردن ذهن شما باشد، و همچنین در دراز مدت با ایجاد تغییرات ساختاری در مغز شما.

ممکن است برای همه مناسب نباشد ، اما مراقبه به قدری قدرتمند است که باید اولین خط دفاعی برای درمان و پیشگیری از علائم اضطراب برای بسیاری از افراد باشد.

چگونه باید مراقبه کرد؟

از آنچه من دیده ام، تمام مطالعاتی که تأثیرات مثبت مدیتیشن را گزارش می کنند، از روشهای مختلف استفاده می کنند. Transcendental ، Vipassana ، Zazen ، کنترل تنفس عمومی ، مانترا و غیره. این نشان می‌دهد هر نوع فعالیتی که شما را ملزم به آرام نشستن با تمرکز روی یک چیز مانند تنفستان حداقل 15 دقیقه در روز کند، باید موثر باشد می توانید هر نوع که با شما هماهنگی بیشتری داشته باشد را انتخاب کنید.

ورزش کردن

من فکر می کنم همه ما تاکنون می دانیم که ورزش برای سلامت روان بسیار مهم است. به ویژه با اضطراب ، یک نظریه بدیهی این است که ما در حال تجربه یک احساس دوران اولیه هستیم که چیزی مرگبار مانند شیر ما را تعقیب می کند و ما باید فرار کنیم. پس ، برو فرار کن.

واقعاً واقعاً کار موثر است. هیچ چیز بدتر از اینکه احساس اضطراب کنید و فقط آنجا بنشینید و اجازه دهید که شما را آزار دهد. حرکت دادن بدن در هنگام ورزش شدید ، خواه دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا ، قایقرانی ، HIIT یا تمرینات قدرتی در صورت اضطراب کاملاً ضروری است.

رژیم مبتنی بر سبزیجات

نحوه تأثیر غذا بر خلق و خوی قابل توجه است. همانطور که در یک مقاله توضیح می دهند ، هنگامی که شرکت کنندگان عده سبزیجات در روز مصرف می کردند ، احساس آرامش ، شادی و انرژی بیشتری نسبت به حالت عادی داشتند.

آنچه واقعاً جالب است این است که به نظر می رسد یک رژیم غذایی سالم و گیاهی از طریق مکانیسم های بی شماری باعث بهبود روحیه ما می شود. یک توضیح ساده این است که ما بیشتر منیزیم ، ویتامین B و سایر مواد مغذی دریافت می کنیم (به بالا مراجعه کنید) ، اما نظریه هایی در مورد آنتی اکسیدان ها وجود دارد ، نظریه هایی در مورد “مهار کننده های آنزیم” و البته فواید ضد التهابی برای سلامت مغز. که برای ما، مهم نیست که مکانیسم چیست ، تنها چیزی که باید بدانیم این است که کار می کند.

به طور کلی – ما می توانیم مزایای یک رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد مغذی بر اساس خلق و خو را با این عبارت جمع بندی کنیم: “جامع ترین آزمایش کنترل شده رژیم غذایی و خلق و خوی نشان می دهد که یک برنامه تغذیه ای گیاهی در یک محل کار، افسردگی ، اضطراب و بهره وری را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

برای مطالعه مقالات بیشتر به بلاگ ما مراجعه کنید

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com