۵ روش گرم کردن طبع برنج

پزشکان تغذیه همواره توصیه می کنند که برنج را به تنهایی مصرف نکنید چون دارای طبع سردی می باشد و باید آن را همراه با سایر مواد غذایی که طبع گرمی دارند مصرف کنید.
در اینجا می خواهیم چند مورد از مواد غذایی که دارای طبع گرم می باشند. و می توان آن ها را با برنج مصرف کرد.

روش های تغییر طبق سرد برنج:

1- استفاده از پودر سبوس برنج یا گندم:
هنگام پخت برنج می توانید به اندازه 2 الی 3 قاشق غذا خوری پودر سبوس را به برنج خود اضافه کنید تا به همراه برنج دم بکشد. با این کار هم طبع سرد برنج گرفته شده و هم می توانید از خواص سبوس برنج یا گندم بهره مند شوید.

2- مصرف خرما:
با خوردن چند عدد خرما در طول روز می توانید از عوارض طبع سرد خوراکی هایی که میل می کنید جلوگیری نمایید. خرما علاوه بر دارا بودن طبع گرم از شیرینی طبیعی برخوردار بوده که برای بدن بسیار مفید می باشد.

3- اضافه کردن شوید تازه به برنج:
شوید علاوه بر طبع گرم دارای عطر بی نظیری می باشد که می تواند برنج شما را به شدت خوشمزه و خوش عطر کند.شوید فریز شده دارای طبع سرد می شود و خاصیت خود را از دست می دهد لذا حتما از شوید تازه در برنج استفاده شود.

4- استفاده از زعفران در برنج
زعفران در کنار طبع گرم خواص فراوانی نیز دارد. زعفران را می توانیم هم هنگام دم کشیدن برنج و هم بعد از دم کشیدن برنج به آن اضافه کنیم. علاوه بر از بین بردن طبع سرد باعث خوش طعم و خوش رنگ شدن برنج نیز می شود.

5- اضافه کردن ادویه به برنج
اضافه کردن ادویه هایی نظیر زیره ، گل میخک و فلفل هندی به باعث از بین رفتن طبع سرد آن می شود. لازم به ذکر است که هر سه این ادویه را می توان باهم در برنج استفاده کرد.

با رعایت موارد بالا می توانید طبع سرد برنج را کاهش دهید.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com