نکته های مهم درباره‌ی برنج ژاپنی

شاید شما هم کم و بیش حداقل در تلوزیون اسم کوفته برنجی ژاپنی را شنیده باشید. این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی شناخته شده است. ژاپنی ها به این کوفته برنجی می گویند: اونیگیری. اونیگیری یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ژاپنی ها به شمار می­رود. اونیگری در هر یک از شهرهای ژاپن به شیوه ی خاصی پخته می شود. در این مقاله در پی آن هستیم تا به ذکر اونیگیری بپردازیم و ببنیم که اصلا کفته برنجی ژاپنی چیست؟ این مقاله با عنوان مهم ترین نکته ها درباره ی برنج ژاپنی نوشته شده است.  اگر می خواهید که اطلاعاتی در این باره کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کوفته برنجی ژاپنی چیست؟

کوفته برنجی ژاپنی با نام های اونیگیری و اوموسوبی در ژاپن شناخته شده است. ماده ی سازنده‌ی این کوفته برنجی، برنج سفید است و در شکل های گرد و مثلثی ارائه می شود. نکته ی جالب در باره ی این کوفته برنجی این است که با جلبک دریایی پوشانده می شود.

شیوه های پخت کوفته برنجی ژاپنی

کوفته برنجی ژاپنی یا همان اونیگری به دو شکل ساده و شکم پر تهیه می شود. ژاپنی ها که به این غذا علاقه ی بسیار زیادی دارند، آن را برای وعده های اصلی و گاهی به عنوان اسنک و میان وعده تناول می کنند. برای پر کردن میان اونیگیری از ماده های مختلفی مانند آلو یا برنج سالمون استفاده می شود. این امر سبب می شود که اونیگری طعم های مختلفی به خود بگیرد.

کوفته برنجی ژاپنی در هر رستورانی در ژاپن پیدا می شود. به خصوص می توانید در شهرهای توکیو و کیوتو مرکز های فروش بسیار زیادی برای تهیه ی اونیگیری پیدا کنید.

تاریخچه ی کوفته برنجی ژاپنی چیست؟

کارشناسان معتقدند که اونیگیری سال های سال است که در میان ژاپنی ها وجود دارد و به عنوان یک غذای محسوب مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی اعتقاد دارند که در آن زمان که یخچال وجود نداشت، ژاپنی ها با مخلوط کردن برنج پخته شده با نمک و سایر ماده های شور، سعی می کردند تا آن را برای مدت زمان بیشتری سالم باقی نگه دارند.

تاریخچه کشت برنج در ایران و ژاپن قدمتی هزار ساله دارد. غذاهای سنتی ایران و ژاپن گویایی این گفته است.

غذای سنتی مانند دلمه برگ مو و کوفته تبریزی و غیره در ایران و غذایی مانند اونگیری در ژاپن از غذا های معروف دو کشور هستند که به صورت کوفته هستند. وجه اشتراک این غذاها برنج اصیل و خالص است.

در ایران برای پخت یک کوفته عالی از برنج حسنی استفاده می کنند. برنج حسنی ایرانی شباحت بسیار زیادی به برنج ژاپنی دارد. این برنج به دلیل نشاسته زیاد لعاب بسیار زیادی دارد و برای کوته برنج بسیار عالی و خوش پخت است.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com