قرص سویا؛ معجزه‌ای برای درمان پوکی استخوان

قرص سویا

یائسگی دورانی حساس و چالش برانگیز برای زنان است که مشکلات مختلفی را به همراه دارد. یکی از این مشکلات معضل پوکی استخوان است که می‌تواند به تدریج باعث بروز مشکلات ریز و درشت زیادی برای زنان شود. بنابراین زنانی که در دوران یائسگی خود قرار دارند باید به فکر راهی برای مقابله و درمان پوکی استخوان باشند. قرص سویا در کنار فواید فراوان مانند بر طرف کنندگی علائم یائسگی همچون گرگرفتگی و تعرق شبانه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان پوکی استخوان در دوران یائسگی است. بنابراین مصرف این قرص می‌تواند از مشکلات فراوانی که زنان در دوران یائسگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پیش گیری کند.

پوکی استخوان در دوران یائسگی، مشکلی که باید آن را جدی بگیرید

پوکی استخوان یکی از عوارض نسبتاً شایع دوران یائسگی است. این عارضه موجب ضعیف و شکننده شدن استخوان‌ها می‌شود. این شکنندگی گاهی آنقدر زیاد است که حتی فشارهای خیلی خفیف مثل خم شدن و یا سرفه کردن یا افتادن نیز باعث شکستگی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان مسن‌تر و یائسه در گروه افرادی قرار دارند که بیشترین خطر پوکی استخوان آن‌ها را تهدید می‌کند.

به طور کلی افزایش سن باعث کند شدن روند بازسازی استخوان‌ها می‌شود. اما دلیل اصلی پوکی استخوان در دوران یائسگی پایین آمدن سطح هورمون‌هایی مانند استروژن است. قرص سویا یکی از مشهورترین مکمل‌های یائسگی است که با جبران کمبود این هورمون‌ها در بدن می‌تواند از پوکی استخوان در دوران یائسگی جلوگیری کند. در ادامه با سویا و دلیل استفاده از قرص سویا برای جلوگیری از پوکی استخوان بیشتر آشنا خواهیم شد.

فواید و خواص سویا برای سلامتی

سویا حاوی پروتئین، ایزوفلاون و فیبر بوده که همه این مواد برای سلامتی مفیداند. پروتئین درون سویا فوایدی برای بیماری‌های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش به همراه دارد. سویا ممکن است بتواند خطر سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد. در کنار این موارد باید به کاهش کلسترول خون، درمان فشار خون بالا و جلوگیری از حساسیت در کودکانی که نمی‌توانند از شیر عادی استفاده کنند نیز اشاره کرد. این فواید باعث شده تا از قرص سویا برای درمان و پیشگیری بسیاری از مشکلات همچون عوارض و اختلالات یائسگی استفاده کنند.

قرص سویا؛ معجونی شگفت انگیز برای درمان عوارض یائسگی

در میان مواد طبیعی که در سویا وجود دارند، ایزوفلاون ها مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به فواید بیشمار این ماده طبیعی، از آن به صورت قرص خوراکی استفاده می‌شود. از آنجایی که در بین مواد غذایی مختلف، دانه‌های سویا حاوی بالاترین میزان ایزوفلاون هستند و منبع اصلی آن محسوب می‌شوند. به همین دلیل به قرص ایزوفلاون، قرص سویا نیز گفته می‌شود. قرص سویا به دلیل وجود ایزوفلاون، یکی از اصلی‌ترین و بهترین گزینه‌های موجود برای درمان عوارض یائسگی همچون گر گرفتگی و مهم‌تر از آن پوکی استخوان است.

تحقیقات انجام گرفته بر دانه‌های سویا نشان می‌دهد که مواد طبیعی موجود در آن برای کاهش گرگرفتگی در زنان یائسه مفید هستند. علاوه بر این سویا می‌تواند از پوکی استخوان که معمولاً یکی از عوارض دوران یائسگی است جلوگیری کنند. از طرفی تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهد که سویا ممکن است در بهبود کم خونی فقر آهن زنان یائسه نیز کمک کند.

قرص سویا؛ بهترین گزینه برای جلوگیری از پوکی استخوان

ایزوفلاون موجود در قرص سویا، دارای ساختاری مشابه استروژن است. از این رو می‌تواند به گیرنده‌های استروژن متصل شود و تاثیری مشابه استروژن‌ها در بدن زنان ایجاد کنند. همانطور که می دانید استروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که در رشد جنسی و تولید مثل، در درجه اول در زنان، تأثیر می‌گذارند اما تولید این هورمون‌ها در دوران یائسگی به شدت کاهش پیدا می‌کند. با مصرف قرص سویا که حاوی مقدار فراوانی ایزوفلاون است می‌توان تا حد زیادی عوارض ناشی از کاهش تولید هورمون استروژن و در نتیجه عوارض یائسگی مانند گر گرفتگی و پوکی استخوان را کاهش داد. از این رو، توصیه می‌شود تا زنان در دوران یائسگی از قرص سویا استفاده نمایند.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com