فواید آرد برنج

آرد برنج سرشار از فیبر است و می‌تواند منبع خوبی برای تامین فیبر بدن نیز باشد و برای افرادی که با مشکل یبوست مواجه هستند گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای درمان می‌باشد، همچنین فیبر موجود در آن باعث می شود تا سطح کلسترول بدن نیز پایین بیاید و باعث کنترل قند خون بدن مصرف کنندگان می شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید آرد برنج حاوی ماده ای به نام کولین نیز میباشد که وظیفه انتقال کلسترول و تری گلیسیرید و سایر چربی ها به کبد را بر عهده دارد و نقش مهمی در سالم ماندن کبد ایفا می کند. به همین سبب پزشکان مصرف آرد برنج را به جامعه توصیه می کنند.

همچنین کسانی که نمی توانند برنج مصرف کنند و با خوردن برنج مشکل دارند می‌توانند این محصول را به صورت پوره مصرف کنند، زیرا تمام خواصی که در برنج دیده می شود حتی بیشتر از آن را می‌توان در آرد برنج مشاهده کرد.

از دیگر خواص آرد برنج می توان دارا بودن ویتامین B6، آهن، پروتئین و مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس، فسفر و روی را نام برد.

از جمله خواص بی شمار آرد برنج می‌توان به این موارد اشاره کرد که خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری روده بزرگ، بیماری دیابت نوع دو، فشارخون بالا و بیماری دیورتیکولار را کاهش می دهد.

علاوه بر این آرد برنج برای حفظ و شادابی پوست صورت نیز بسیار مفید و سودمند واقع شده است و می توان به وسیله آرد برنج ماسک های صورت پر کاربرد زیادی تهیه کرد و در برخی از موارد هم از آرد برنج به عنوان یک محصول فوق العاده برای تقویت مو نیز استفاده می شود.

آرد برنج و تأثیر آن در رژیم غذایی بیماران سلیاکی:

با توجه به اینکه محصولات غله ای و بخصوص نان غذای اصلی بشر در بسیاری از کشورها می باشد تهیه نان بدون گلوتن جهت مصرف افراد سلیاکی بسیار حائز اهمیت است. یکی از مشکلاتی که بیماران سلیاکی با آن مواجه هستند این است که آنها به دلیل وجود گلوتن در نان های معمولی نمی توانند آن را مصرف کنند و باید از نان های بدون گلوتن استفاده کنند. از این رو آرد برنج می تواند انتخاب مناسبی برای این دسته از افراد باشد.

قیمت آرد برنج:

قیارد برنج برنج بر اساس نوع برنجی که برای آرد شدن انتخاب می شود برآورد می شود. رویسا تلاش کرده است تا با کیفیت ترین آرد برنج با بهترین قیمت ممکن برای شما همراهان عزیز آماده کند.

انواع آرد برنج موجود در بازار:

در حال حاضر آرد برنج در سه نوع با نام های آرد برنج سفید، آرد برنج قهوه ای و آرد برنج شیرین در بازار موجود می باشد و می توان این محصول را از بازار با همین نام ها تهیه نمود.

دو نوع آرد برنج سفید و آرد برنج قهوه ای نام برده در بالا شبیه به هم هستند و تنها تفاوتشان در این است که آرد برنج قهوه ای به دلیل پوسته ای که روی دانه های برنج قهوه ای وجود دارد و از آن جدا نمی شود دارای خواص بیشتری نسبت به آرد برنج سفید که در آن این پوسته ها از دانه جدا شده اند دارا می باشد.

اما در مقابل آرد برنج شیرین نسبت به این دو نوع آرد برنج متفاوت تر است. میزان نشاسته موجود در آن بسیار بالاست به همین دلیل در برخی مواقع بعد استفاده از این آرد برنج و باقی ماندن مواد نشاسته‌ای در معده باعث ایجاد نفخ و گاز معده می‌شود و هضم و جذب مواد غذایی را برای مصرف کننده به تاخیر می‌اندازد. این را هم باید بدانید که مصرف نشاسته در ماه‌های اول بارداری می‌تواند باعث آسیب رساندن به جنین شود. همچنین نشاسته موجود در این آرد برنج ها می‌تواند باعث بروز برخی حساسیت همانند حساسیت پوستی در کودکان و بعضی افراد مساعد به حساسیت شود.

کاربردهای آرد برنج:

مادران و دوستان علاقه مند به هنر آشپزی می دانند که آرد برنج در تهیه فرنی و غذای کودک کاربرد فراوانی دارد. شاید برای این عزیزان سوال باشد که کاربرد دیگر آرد برنج چیست و در پخت چه غذاهای دیگری می توان از آن استفاده کرد.

در پاسخ این سوال ها هم باید بگوییم از آرد برنج در تهیه بسیاری از غذاها و دسر ها، شیرینی ها از قبیل کماج، شیرینی برنجی، حریره بادام، کاچی، کوکو، سوپ، کتلت، حلوا آرد برنج، شیرینی گردویی و غیره استفاده کرد.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com