سویا و سوخت بیودیزل

سوخت بیودیزل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از سویا می‌توان سوخت تولید کرد. به سوخت‌هایی که از خوراک‌های بیولوژیکی تولید می‌شود سوخت زیستی یا سوخت سبز گفته می‌ شود. امروزه کشورهای پیشرفته در تولید سوخت‌های سبز به موفقیت های بسیاری دست یافته اند. از سویا، این محصول پر استفاده و مفید و پر انرژی نیز می توان سوخت بیودیزل تولید کرد.

سوخت بیودیزل سویا

انواع سوخت بیودیزل

به طور کلی دو نوع سوخت بیودیزل وجود دارد. سوخت‌های نسل اول یا بیودیزل‌های متداول که بیشتر از شکر، نشاسته و منابع روغن‌های گیاهی مانند سویا تولید می‌شوند. در مقابل بیودیزل نسل دوم وجود دارد که از خوراک های قابل نگهداری تهیه می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توان مطالعه مقالات منتشر شده در دانشگاه‌های معتبر را در نظر داشت

فعالیت‌ها

کشاورزان مینه‌سوتا شمالی به دلیل فاصله از مشتریان، سویاهای خود را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند. با راه‌اندازی واحد soybean-crushing در سال 2021، به این کشاورزان کمک خواهد شد تا از سویاهای خود بهتر استفاده کنند. این واحد فرایندی هر ساله 21 میلیون پیمانه سویا –حدود 25 درصد از محصولاتی که در منطقه رشد کرده‌اند- را تحت فرایند تولید بیودیزل قرار خواهد داد. این واحد به دو منظور احداث خواهد شد: 1. تولید بیودیزل 2. تولید غذای دام.

مزرعه سویا و کارخانه روغن کشی

طبق گفته Dennis Egan: “دلیل این‌که باعث شد این پروژه را دنبال کنیم این است که مینه‌سوتا واردکننده خالص سوخت بیودیزل است. پیش از آن‌که این بحث با کشور چین پیش بیاید، این موضوع را بررسی کردیم که چگونه می‌توانیم سوددهی سویا را افزایش داده و از طرفی نواسانات بازار را کاهش دهیم. طی بررسی‌هایی که داشتیم راه را در استفاده از پتانسیل منطقه مینه‌سوتا دیدیم. نظر کشاورزان برای این پروژه کاملاً مثبت و موافق بوده است.”

یک محصول همه فن حریف

سویا به عنوان یک محصول کشاورزی و یک دانه‌ی روغنی شناخته می‌شود. اما نباید از این نکته غافل شد که این محصول در صنعت و خوراک انسان و دام کاربرد بسیار زیادی دارد. امید به آن است که کشت این محصول و استفاده از این محصول جدی تر گرفته شود. گیاهی که هم در صنعت سوخت و هم در دامداری و هم در خوراک انسان می‌تواند نقش پررنگ تری داشته باشد. از یاد نبریم که پروتئین موجود در سویا با پروتئین گوشت می‌تواند مقایسه شود. با استفاده‌ و توجه بیشتر به این محصول سلامتی خود و فرزندانتان را تضمین کنید.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com