روش طعم دار کردن سویا

اغلب افراد سویا را جانشینی برای گوشت می دانند. علاوه بر اینکه سویا به عنوان یک پروتئین گیاهی می تواند جانشین مناسبی برای گوشت باشد، می توان آن را با گوشت نیز مخلوط کرد. سویا به تنهایی از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار است و به نسبت گوشت قرمز بسیار سالم تر است. گیاه خواران، در اغلب خوراک هایشان از سویا استفاده می کنند. سویا به دو شکل فله و بسته بندی عرضه می شود که بهتر است از نوع بسته بندی آن استفاده کنید چرا که می توانید از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن باشید. اگر شما هم دلتان می خواهد از سویا استفاده کنید اما چندان طرفدار طعم آن نیستید با ما همراه باشید تا روش خوش طعم کردن سویا را به شما بگوییم.

چگونه سویا را خوشمزه درست کنیم؟

سویای با کیفیت

قبل از هرچیزی از سویای مرغوب استفاده کنید. علاوه بر سویای ساده، که در ابعاد ریز و درشت وجود دارد، انواع گوناگون سویای طعم دار نیز تولید می شود که از آن جمله می توان به سویای زعفرانی، جوجه، کباب و دودی اشاره کرد. برخی از افراد، طعم سویای ساده را نمی پسند اما باید بدانید که شیوه تمیز کردن و طبخ سویا، تاثیر به سزایی بر طعم نهایی آن دارد.

سویا را چگونه بشوییم؟

سویا باید حتما قبل از مصرف شسته شود. یکی از اشتباهات رایج در شستن سویا این است که برخی سویا را با آب سرد می شویند. بهتر است سویا را با آب جوش بشویید. می توانید حتی سویا را در کمی آب جوش بجوشانید.

بهترین روش آب کشیدن سویا چیست؟

یکی از اشتباهات دیگر این است که افراد سویا را در آب جوش خیس کرده و چندین بار آبش را عوض می کنند. با این کار هیچ چیزی از طعم و خاصیت های سویا باقی نمی ماند. کافی است تنها یک بار آب اضافی آن را دور بریزید.

طریقه گرفتن آب اضافی سویا چیست؟

به هیچ وجه آب سویا را به زور خارج نکنید، باید اجازه دهید تا آب اضافی سویا به شکل طبیعی خارج شود. برای این کار اجازه دهید کمی در آبکش بماند. به هیچ وجه آب را نچلانید چرا که با این کار، مواد خوشمزه و مقوی آن خارج می شود.

روش طعم دار کردن سویا

سویا را بعد از آنکه به خوبی شستید باید مزه دار کنید. می توانید با انواع و اقسام طعم دهنده ها و ادویه جات نسبت به مزه دار کردن سویا اقدام کنید. ما در ادامه یکی از رایج ترین روش های طعم دار کردن سویا را برایتان تهیه کرده ایم.

یک غذای خوشمزه با سویا

مرحله اول

ابتدا کمی پیاز را تفت دهید. می توانید از روغن زیتون استفاده کنید و حتی خوراک را خیلی کم چرب تهیه کنید. بعد از اینکه پیاز طلایی شد، به آن ادویه جاتی مانند نمک، فلفل، کمی زردچوبه، زعفران و همین طور پودر سیر بیفزایید.

مرحله دوم

اگر تمایل دارید تا به آن رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید، کمی رب را در روغن تفت دهید. وقتی سس کمی به خورد هم رفت، سویای شسته شده را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه سویا را تفت دادید، می توانید به آن کمی چاشنی اضافه کنید.  می توانید از آبغوره یا آب لیمو ترش استفاده کنید.

مرحله سوم

برای اینکه خوراک بهتر بپزد، به آن کمی آب جوش اضافه کرده و ظرف در را ببندید. همان طور که گفتیم می توانید با انواع ادویه و چاشنی سویا را طعم دار کنید. وقتی خوراک خوشمزه شما آماده شد می توانید کمی آویشن و ریحان تازه نیز به آن اضافه کنید. نوش جان!

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com