آشنایی با بسته بندی و نکات مهم و قابل توجه آن در کارخانجات

آشنایی با بسته بندی و نکات مهم و قابل توجه آن در کارخانجات

محصولات‌ غذایی برای عرضه نیاز به بسته‌بندی دارند. کارخانجات الماس دانه در زمینه بسته بندی محصولات و عرضه آن به مشتریان با کیفیت بالا و محصولاتی با جنس اعلا فعالیت میکند. بسته بندی محصولات غذایی علاوه بر شرایط عمومی حاکم بر صنعت بسته بندی، شرایط خاص خودش را هم دارد. صنعت بسته‌بندی مواد غذایی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا گسترده است و از جمله صنایعی‌ست که سبک زندگی مدرن به آن نیاز فراوان دارد. داشتن دانش نحوه بسته بندی ایده‌آل برای هر تولید کننده امری ضروری است.

چند نکته کلیدی در مورد بسته بندی محصولات

بسته بندی نشان دهنده هویت و اصالت شرکت، محصول و هدف شما به مشتری‌هایتان است. نه تنها باید در بسته‌بندی خود خلاقیت داشته باشید، بلکه باید توجه مشتریان خود را نیز جلب کنید و آنها را برای خرید هیجان زده کنید. با این حال، وقتی نوبت به بسته‌بندی مواد غذایی می‌رسد، موارد دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

بسته بندی محصول شما باید زیبا و جذاب باشد و مشتری را متقاعد و جذب کند. باید به هر نوع ماده غذایی بطور جداگانه رسیدگی کنید. هر محصول دارای ماندگاری خاص خود، الزامات محافظت و مقررات لازم برای بسته‌بندی می‌باشند. با در نظر گرفتن این موارد درمی‌یابید که بسته‌بندی امری مهم و طولانی مدت است که نیاز به آینده نگری برای بالا بردن وفاداری مشتریان و افزایش فروش دارد.

بنابراین کاملا منطقی است که بسته بندی حبوبات و قند و شکر، پروتکل و روند بهداشتی سخت‌گیرانه‌تری نسبت به بسته بندی محصولات دیگر داشته باشد.

محافظت از مواد غذایی

بسته بندی محصولات در صنایع غذایی خاص است زیرا باید محتویات داخل بسته حتی پس از ساعت‌های طولانی حمل و توزیع، تازه و ایمن برای مصرف باقی بماند. به همین دلیل، محصولات خاصی به انواع خاصی از مواد بسته بندی نیاز دارند که از آنها در برابر درجه حرارت، دستکاری و غیره محافظت نماید. مواد غذایی منجمد، مواد غذایی خشک و مواد غذایی قابل خراب شدن، برای حفظ طراوت و تازگی به انواع مختلفی از بسته بندی نیاز دارند.

همچنین انتخاب یک ماده بسته بندی که در مقابل آلودگی مقاومت کند نیز مهم است. بخش مهم دیگری که از محصول شما محافظت می‌کند، اطمینان از این است که افراد درگیر در فرآیند بسته بندی، محصول را به اندازه شما می‌شناسند. بسته بندی اقلام مختلف مواد غذایی نیازهای متفاوتی دارند.
مواد مختلف می توانند روی ظاهر کلی بسته بندی شما تاثیر بگذارند و با مواد خاص عملکرد بهتری داشته باشند. غذاهای تازه مانند گوشت و فرآورده‌های آن، برای جلوگیری از وجود هرگونه باکتری و مشاهده کیفیت آن ها نیاز به بسته بندی هایی دارند که داخل آن‌ها قابل مشاهده باشد.

کار با یک متخصص بسته بندی می تواند به شما در انتخاب بهترین مواد برای محصولات خاص کمک کند. آنها می دانند کدام ترکیبات بهتر کار می کنند و به ماندگاری محصول شما نیز کمک کنند.

چند نمونه از شرایط خاص مواد بسته بندی شده

بسته بندی مواد غذایی علاوه بر این موارد نیازمندی ها و شرایط خاص دیگری هم باید داشته باشد که به شرح زیر است:

  • 1- شفافیت و درخشش بسته
  • 2- کنترل در انتقال رطوبت
  • 3- کنترل در انتقال سایر گاز‌ها
  • 4- تحمل تغییر درجه حرارت
  • 5- نبودن مواد سمی در جنس بسته بندی
  • 6-ارزان و بصرفه بودن بسته
  • 7-مقاوت در مقابل ضربه

شرکت الماس دانه با جدیدترین، پر کاربردترین، با کیفیت‌ترین و همچنین با رعایت پروتکل بهداشتی، تجهیزات،دستگاه های بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی های زیبا و جذاب در خدمت مشتریان عزیز می‌باشد.

مدیر مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com