آشنایی با شکر تصفیه شده

بسته بندی شکر

بسته‌بندی شکر سفید

بسته‌بندی شکر سفید مانند دیگر محصولات شرکت الماس دانه می‌باشد و با بسته بندی خاص و رنگ فسفری، جلوه زیبایی در زمینه بسته‌بندی شکر تصفیه شده در بازار ارائه می‌دهد.

شاید در وهله اول برای کسانی که با شکر تصفیه شده آشنایی ندارند سوال پیش بیاید که منظور از کلمه تصفیه شده در این محصول چیست؟

شکر تصفیه شده به محصولی گفته میشود که شکر به صورت یک ماده جدا و سفید رنگ و کاملا تصفیه شده عرضه میگردد. قابل توضیح است که شکر به طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله میوه، سبزیجات، لبنیات، غلات و حتی آجیل و دانه ها یافت می شود. این شکر طبیعی را می توان برای تولید شکر تصفیه شده که در حال حاضر در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود؛ استفاده کرد. شکر معمولی و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) دو نمونه رایج از شکرهای تصفیه شده هستند که از این طریق تولید می شوند.

در دهه گذشته، جامعه پزشکی و به خصوص متخصصان علم تغذیه توجه جدی به شکر و تأثیرات مضر آن بر روی بدن کرده‌اند. آنها متوجه شدند که مصرف شکر تصفیه شده با بیماری هایی مانند چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی ارتباط دارد. با این حال این ماده در غذاهای متنوعی یافت می شود که اجتناب از آنها بسیار چالش برانگیز است.

در این مقاله مجله پیام سلامت موضوعاتی مانند این که شکر تصفیه شده چیست، تفاوت آن با شکر طبیعی چه می‎باشد و چگونگی می توان مصرف این ماده را به حداقل رساند را به بحث می گذاریم.

شکر تصفیه شده چگونه تولید می‌شود؟

شکر به طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله میوه، سبزیجات، لبنیات، غلات و حتی آجیل و دانه‌ها یافت می‌شود. این شکر طبیعی را می‌توان برای تولید شکر تصفیه شده که در حال حاضر در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شود؛ استفاده کرد. شکر معمولی و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) دو نمونه رایج از شکرهای تصفیه شده هستند که از این طریق تولید می شوند.

شکر معمولی

شکر معمولی که به عنوان ساکارز نیز شناخته می شود معمولاً از گیاهانی مانند نیشکر یا چغندرقند استخراج می‌شود. فرایند تولید این نوع شکر با شستن، خرد کردن و خیساندن نیشکر یا چغندر در آب گرم آغاز می‌شود. خیساندن این گیاهان در آب گرم  باعث می شود که آب، قند درون گیاه را استخراج کند.

در طی مرحله بعدی این آب فیلتر شده و به یک شربت تبدیل می شود. سپس کریستال‌های قندی که شسته شده‌اند، خشک، خنک و بسته بندی می‌شوند. محصول نهایی همان شکری است که در قفسه فروشگاه ها مشاهده می‌کنید و هر روز صبحانه آن را در چای می‌ریزید.

شکر تصفیه شده اثرات منفی زیادی بر روی سلامت بدن دارد

شکرهایی مانند شکر معمولی و HFCS به غذاهای مختلفی اضافه می‌شوند. بنابراین ممکن است بتوانند بدون سر و صدا وارد رژیم غذایی ما شده و باعث ایجاد طیف وسیعی از اثرات بهداشتی مضر شوند.

به عنوان مثال، مصرف زیاد شکر تصفیه شده به ویژه به صورت نوشیدنی‌های قندی، به طور مداوم با چاقی و تجمع چربی اضافی در شکم در ارتباط می‌باشد. همانطور که می‌دانید چاقی شکمی یکی از عوامل خطری است که بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی را سبب می شوند.

به ویژه غذاهای غنی شده با HFCS ممکن است باعث شوند که بدن شما در مقابل لپتین مقاوم شود. لپتین هورمونی است که به شما اطلاع می دهد چه زمانی باید غذا بخورید و چه زمانی سیر شده اید. این پاراگراف ممکن است تا حدودی ارتباط بین مصرف شکر تصفیه شده و چاقی را توضیح دهد.

بسیاری از مطالعات نیز رعایت رژیم های غذایی حاوی قند را با خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط می دانند.

علاوه بر این رژیم های غذایی سرشار از شکر تصفیه شده معمولاً با افزایش خطر ابتلا به بیماری های زیر ارتباط دارند:

  • دیابت نوع ۲
  • افسردگی
  • زوال عقل
  • بیماری کبد
  • انواع خاصی از سرطان

فعالیت شرکت الماس دانه در زمینه بسته‌بندی محصولات متنوع

گروه کارخانجات الماس دانه در زمینه بسته‌بندی محصولاتی همچون شکر، قند شکسته، حبوبات و برنج فعالیت میکند. در بین محصولات عرضه شده توسط شرکت الماس دانه، شکر تصفیه شده با بسته بندی خاص و رنگ فسفری، جلوه زیبایی در زمینه بسته‌بندی شکر سفید تصفیه شده در بازار ارائه می دهد. شکر بسته‌بندی شده توسط شرکت الماس دانه با دقت بالا و کاملا بهداشتی عرضه می گردد.

شما میتوانید برای خرید شکر بسته‌بندی شده الماس دانه به صفحه شکر مراجعه نمایید و با مشاوران ما جهت خرید عمده بسته بندی شکر ارتباط برقرار نمایید. لازم به ذکر است که بسته بندی شکر عرضه شده کارخانجات الماس دانه، در وزن های مشخص شده و بر اساس نیاز شما قابل سفارش خواهد بود.

محصولات مرتبط با شکر تصفیه شده:

اسلایدر اینجاست!

برای دیدن اسلایدر لطفا صفحه را ذخیره کرده و در حالت وبسایت مشاهده نمایید.

مدیر مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com