برنج پاکستانی چیست و چه فرقی با برنج هندی دارد؟

برنج پاکستانی

پاکستان یکی از بزگترین تولیدکننده‌ها و مصرف‌کننده‌های برنج در جهان است. برنج پاکستانی دانه بلد و نازک است و عطر زیادی دارد. این برنج میزان آمیلاز پایینی دارد و در زمان کمتری پخته می‌شود. در این مقاله در مورد برنج پاکستانی و ارزش خرید آن صحبت می‌کنیم.

چه نوع برنجی از پاکستان وارد می‌شود؟

برنج پاکستانی در زمین‌های حاصل‌خیز استان‌های سند و پنجاب کشت می‌شود. در این منطقه میلیون‌ها کشاورز به کاشت و برداشت برنج مشغول هستند و این کار اصلی و تنها منبع درآمدشان است. برنجی وارداتی پاکستان به ایران از نوع باسماتی است. پاکستان بعد از هند یکی از بزگترین تولیدکننده‌های برنج باسماتی است که به کیفیت، طعم و عطر فوق‌العاده معروف است.

چند نوع برنج پاکستانی وجود دارد؟

از انواع برنج پاکستانی می‌توان به سه نوع ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه درشت و جاپونیکا اشاره کرد که همگی نوعی برنج باسماتی هستند. برنج‌های دانه بلند پاکستانی بیشتر در سند کشت می‌شوند و معمولاً حاصل‌خیز تر از برنج ایرانی و دیگر انواع برنج باسماتی هستند.

بهترین برنج پاکستانی چیست؟

برندهای زیادی در پاکستان وجود دارند که برنج های خوبی تولید می‌کنند و شما از هرکدام از این برندها خریداری کنید راضی خواهید بود اما نمی‌توان مطمئن شد برنج وارداتی باسماتی دقیقاً از چه برند و چه نوعی است و تنها می‌تواند به نظری که متخصصان حوزه برنج از روی ظاهر دانه ها می‌دهند اعتماد کرد. برندهای رویال، لوندبرگ و کوهی‌نور از بهترین صادر کنندگان برنج پاکستانی هستند.

برند برتر برنج باسماتی

همه برنج‌ها برابر نیستند و این به ویژه در مورد برنج پاکستانی صدق می‌کند. باسماتی به طور سنتی در دامنه کوه‌های هیمالیا رشد می‌کند، همانطور که در بسیاری از مارک‌های مورد علاقه ما خواهید دید. همچنین یکی از معدود انواع برنجی است که به طور کامل دیر کهنه می‌شود، اگرچه فرآیند کهنه شدن برنج پاکستانی نیز بسته به برند و محل تهیه دانه متفاوت است.

مزارع خانواده لوندبرگ (family farms lundberg)

این برنج سفید باسماتی کالیفرنیا نه تنها به عنوان بهترین گزینه برنج پاکستانی سفید، بلکه به طور کلی بهترین برند برنج پاکستانی است.
مزارع خانواده لوندبرگ نه تنها برنج باسماتی خوشمزه را پرورش می‌دهد، بلکه یک گزینه ارگانیک با طعمی عالی و عطر و بوی مناسب است.

 ویژگی های اصلی:

• فاقد GDO بوده و گزینه‌ای ارگانیک است.

• رشد پایدار با استفاده از شیوه های کشاورزی سازگار با محیط زیست.

• طعم بهتری نسبت به برنج سفید دارد، اما به اندازه برنج هندی مغزدار نیست.

بزرگترین اشکال: این برنج سفید پاکستانی باسماتی سنتی است که برخی آشپزها آن را اشتباه می‌دانند.

دانه برنج باسماتی قهوه ای ارگانیک (seeds of change)

برنج باسماتی قهوه‌ای ارگانیک Seeds of Change به چند دلیل دومین انتخاب ماست.
اما چیزی که واقعاً مورد توجه ما قرار گرفت این است که این برنج در کمتر از 2 دقیقه آماده و پخته می‌شود.

 برنج یک دانه همه کاره است، اما پختن آن به زمان نیاز دارد و ما همیشه وقت نداریم. بنابراین، اگر عجله دارید، این برندی است که می‌خواهید به آن برسید.

ویژگی های اصلی:

 • بدون طعم، رنگ یا مواد نگهدارنده مصنوعی می‌باشد.

• 90 ثانیه آماده می‌شود.

برنج باسماتی رویال سفید (royal basmati rice)

 برنج رویال وایت باسماتی در هند از کشاورزان محلی که هنر مراقبت از محصولات خود را دارند، کشت و برداشت می‌شود. کیفیت این برنج پاکستانی کاملاً درجه یک نیست اما کاملا ارگانیک و فاقد GMO است. با دقت در سطح متخصص در سیلوهای با دمای کنترل شده، کیفیتی که افراد کمی فکر می‌کردند در مورد برنج خود بپرسند، اما این بسیار مهم بود. برنج پاکستانی کهنه شده طعم دانه را بر خلاف شراب خوب به ارمغان می‌آورد.

 ویژگی های اصلی:

•  از دامنه‌های هیمالیا به دست آمده است.

• تا ۱۲ ماهگی دارای طعم، بافت و بوی فوق‌العاده می‌باشد.

* در 15-20 دقیقه آماده می‌شود.

غرور هند – برنج پاکستانی بسیار بلند (pride of India)

این برند جایزه بهترین طعم برنج پاکستانی را به دست آورده است و همچنین در لیست گزینه های کلی بهترین برنج پاکستانی جای دارد. این مدل برنج بدون آفت و مواد نگهدارنده رشد کرده و کشت می‌شود.

ویژگی های اصلی:

• 2 ساله است.

• دانه بسیار بلند و ریز دارد.

• از مزرعه تا سفره غذا.

آیا برنج پاکستانی از برنج هندی بهتر است؟

احتمالاً شما هم اسم برنج باسماتی را برای توصیف برنج هندی شنیده اید. برنج باسماتی در واقع گونه‌ای از برنج است که در مناطقی از پاکستان و هند رشد می‌کند. به همین دلیل برنج باسماتی هند و پاکستان هیچ تفاوتی باهم ندارند و فقط کیسه های متفاوت بسته بندی می‌شوند.

برنج هندی چیست و برای بیماران دیابتی و قلبی چه فوایدی دارد؟

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com