روش های نگهداری و انتخاب عدس

Adas

دانه‌ای به قدمت 5000 سال

عدس یک حبوبات همه کاره است.عدس می تواند به مدت نامحدود ذخیره شود. عدس حتی در مقبره های مصر با قدمت بیش از 5000 سال یافت شده است. با گذشت زمان ، ممکن است طعم و مزه عدس ذخیره شده به آرامی کاهش یابد. بنابراین، سعی کنید عدس ذخیره شده خود را در طول سال مصرف کنید.

چه عدسی انتخاب کنیم؟

عدس فقط به صورت خشک موجود است. عدس خشک شده ای که نصف می شود، شبیه پسر عمویش لپه. عدس در واقع دانه هایی است که در دو غلاف رشد می کند و پس از برداشت خشک می شود. عدس تازه استفاده نمی شوند. عدس هایی را انتخاب کنید که خشک ، سفت ، تمیز و بدون شاخه باشند. رنگ عدسی که انتخاب می کنید به انتخاب شما بستگی دارد، اما به طور کلی ، رنگ باید کاملاً یکنواخت باشد.

انواع عدس

انواع مختلف عدس دارای مزه های تقریبا مشابه ای هستند. غذاهای زیادی با عدس در سراسر جهان پخته می‌شود. غذاهایی که با عدس پخته می شوند اغلب مربوط به شرق و جنوب آسیا همچنین منطقه ی مدیترانه است.

اگر میخواهید که عدستان بعد از پخت تغییر شکل ندهد، عدس قهوه ای گزینه ی خوبی است. عدس قهوه ای به دلیل داشتن پوسته بعد از پخت تغییر شکل نمی‌دهد.

بیشتر عدسهای زرد، قرمز و نارانجی بعد از پخت شکل خود را از دست می دهند. این عدس ها بعد از پخت طعمی شیرین دارند. عدسهای زرد و قرمز و نارنجی برای سوپ پوره یا غلیظ کردن خورشت مناسب هستند. به گزارش مشرق، سوپ عدس یکی از غذاهایی است که در زمان شیوع کرونا باید مصرف آن را جدی گرفت

از دیگر انواع عدس، عدس سبز فرانسوی است. این عدس رنگی زیتونی دارد. همچنین عدس سبز ایرانی که بعد از پخت به رنگ قهوه در می آید. خوش طعم ترین و گرانترین عدس، عدس Puy فرانسه است. این عدس بعد از پخت شکل خود را نیز حفظ میکند. ممکن است که آرد عدس نیز دیده باشید. آرد عدس در هند برای پخت نوعی نان استفاده می شود.

آنچه باید در مورد ذخیره کردن حبوبات بدانید

دو نکته گفتنی است:

الف) این مطلب برای حبوبات خشک ذکر شده است.

ب) حبوبات جزء مواد غذایی هستند که دیر فاسد می‎شوند.

با توجه به این دو تذکر، می‌توان حبوبان را در جای خشک و خنک به مدت یک سال نگهداری کرد. اگر چه به طور معمول، مدت نگهداری حبوبات (تاریخ تولید و انقضا) بر روی بسته آن نوشته شده است، قرار دادن حبوبات در محل‌های مرطوب، سبب رشد کپک‌ها بر روی حبوبات می‌شود.

اهمیت نگهداری عدس در مکان خشک و تاریک

شما باید عدس را در یک بسته بندی مهر و موم شده یا یک ظرف وکیوم شده در یک مکان خشک و تاریک نگهداری کنید. عدس خشک به دلیل ماندگاری نامحدود ، ارزش غذایی بالایی دارد. عدس به دلیل اینکه در شرایط مختلف آب و هوایی قدرت رشد دارد، ماده غذایی اصلی در سراسر جهان است. بیشتر عدس جهان از کانادا ، هند و استرالیا برداشت می شود.

بیشترین زمان نگهداری عدس

با گذشت زمان ، رنگ عدس ذخیره شده ممکن است کمی کمرنگ شود ، اما عطر و طعم آن به طور محسوسی بد نمی شود. متخصصان مواد غذایی پیشنهاد می کنند که برای داشتن بهترین طعم و مزه، در مدت یک سال از عدس ذخیره شده استفاده کنید.

دقیقاً مانند برنج ، عدس هنگام پخت آب را جذب می کند و اندازه آن دو برابر می شود.
عدس پخته شده ممکن است حداکثر یک هفته در یخچال بماند. عدس پخته شده نیز ممکن است تا شش ماه در فریزر باقی بماند. توجه کنید اگر در زمان گرم کردن مجدد به آرامی رفتار نشود ، ممکن است هنگام گرم شدن مجدد عدس از بین برود. این اتفاق بر طعم و مزه اثری ندارد و تنها ظاهر عدس را تغییر می دهد.

عدس 900 گرمی الماس دانه

الماس دانه همیشه تلاش کرده است تا بهترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. از جمله‌ی این محصولات عدس با کیفیت الماس دانه است که در بسته های 900 گرمی به مشتریان ارائه می‌شود.

Mohammad Shojaie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی، اجرا و سئو "دو هشت" dohasht

www.dohasht.com